Ajankohtaista
12/12:
Puhelinasiakaspalvelumme lomailee 23.12.2024 asti. Puhelin saattaa olla katvealueella, vastaamme jos on kenttää.

Tilaus ja toimitusehdot

Rekisteröityminen on vapaaehtoista

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa sillä asiakastilin luominen helpottaa asiointiasi verkkokaupassamme. Rekisteröityneenä voit käsitellä tilauksiasi, sekä seurata tilaushistoriaasi. Oman asiakastilin luominen ja käyttäminen on täysin turvallista.

Toimituskulut ja toimitusvaihtoehdot kotimaassa

Valittavissa on erilaisia toimitustapoja, kunkin tilauksen toimitustavat ja toimituskulut näkyvät kassalla. Valittavissa olevat toimitustavat voivat vaihdella tilauksen sisällön ja koon mukaan.

Yli 80 € tilaukset toimitamme ilman rahtikuluja Postnordin noutopakettina toimipisteestä noudettavana lähetyksenä. Huom! ilmainen toimitus ei koske suuria tuotteita sisältäviä tilauksia, kuten riippumattotelineet, valurautapadat yms. näille verkkokaupassa näkyy hinta erikseen.

Kunkin tilauksen toimituskulut ovat aina nähtävillä kassalla, emme peri toimituskuluja jälkikäteen.

Lisämaksulla voi valita muita tilaukselle tarjolla olevia toimitustapoja, kuten toimitus kotiovelle.

Huomioithan, että valitsemasi Postin, Matkahuollon tai Postnordin noutopiste saattaa muuttua, jos noutopiste on täynnä. Jos valitset noutopisteeksi fyysisen myymälän (ei lokero), jossa ihminen palvelee sinua, niin silloin noutopiste harvemmin vaihtuu.

Tarkistathan tilauksen huolellisesti ennen maksua, jotta tuotteiden värit, kappalemäärät ja koot ovat oikein. Tarkista myös toimitusosoitteen oikeellisuus. Emme vastaa väärän osoitetiedon tai väärän puhelinnumeron aiheuttamista kustannuksista.

Ei käytössä toistaiseksi.  Nouto, maksuton – toimitusaika n. 2 arkipäivää

Noutopisteemme sijaitsee Espoossa Mankkaalla, 02750 postinumeroalueella.  Tarkemman nouto-osoitteen saa sähköpostilla sen jälkeen kun tilaus on pakattu ja on noudettavissa. Noutopisteemme ei sijaitse varastollamme. Tilaus on yleensä noudettavissa kahden arkipäivän sisällä tilauksesta.

Postipaketti

Nouto postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Toimitusaika pääsääntöisesti 1–2 työpäivä

Postin kotipaketti

Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi. Jakelu on mahdollista suuremmissa kaupungeissa aina klo 21 saakka. Muissa paikoissa klo 14 saakka. Jos et ole paikalla vastaanottamassa lähetystä toimitetaan se lähimpään postin noutopisteeseen noudettavaksi.

Postin toimitus työpaikalle

Jako pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä klo 16 mennessä. Tarkista toimitusaika. linkki Vastaanottajaa ei kontaktoida erikseen toimituksen yhteydessä. Jos et ole paikalla vastaanottamassa lähetystä toimitetaan se lähimpään postin noutopisteeseen noudettavaksi.

Matkahuollon palvelut

Matkahuollon XXS paketti

Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää. Tämä toimitustapa tarjolla pienille ja kevyille alle 3 cm paksuille tuotteille. Seitsemän päivän säilytysaika pakettiautomaatissa ja neljätoista vuorokautta noutopisteissä, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Noutamattomista tilauksista, joista ei ole tehty peruutusilmoitusta, perimme, 19.90 € (sis. alv 25,5 %) maksun. Tuotteet eivät aina mahdu XXS pakettiin jollin joudumme laittamaan ne Lähellä pakettina, emme velota lisäkuluja jos näin käy.

Matkahuollon lähellä paketti

Nouto matkahuollon tai Postnordin noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivä. Seitsemän päivän säilytysaika pakettiautomaatissa ja neljätoista vuorokautta noutopisteissä, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Noutamattomista tilauksista, joista ei ole tehty peruutusilmoitusta, perimme, 19.90 € (sis. alv 25,5 %) maksun. Jos tilaus mahtuukin XXS pakettiin, emme hyvitä erotusta.

Matkahuollon kotijakelu

Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi. Lähetykseen sisältyy seuranta.

Matkahuolto – Jakopaketti työpaikalle

Toimitusaika pääsääntöisesti 1–2 työpäivää. Vastaanottajaa ei kontaktoida erikseen toimituksen yhteydessä. Jos et ole paikalla vastaanottamassa lähetystä toimitetaan se lähimpään postin noutopisteeseen noudettavaksi. Lähetykseen sisältyy seuranta.

Postin kotipaketti

Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi. Jakelu on mahdollista suuremmissa kaupungeissa aina klo 21 saakka. Muissa paikoissa klo 14 saakka. Jos et ole paikalla vastaanottamassa lähetystä toimitetaan se lähimpään postin noutopisteeseen noudettavaksi.

Toimitusaika

Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika yhdestä kolmeen (1–3) työpäivää. Eli paketti toimitetaan kuljetusliikkeelle tuon ajan sisällä. Posti, Matkahuolto ja Postnord kuljettaa kotimaan lähetystä keskimäärin 1–3 päivää, riippuen siitä minne paketti on matkalla. Postin lähetyksissä on aina pieni viive, sillä Postilla toimitettavat tilaukset viedään Postin pisteeseen 2-3 kertaa viikossa.

Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on toiveesta hyvä olla yhteydessä ennen tilausta ja lisäksi siitä on mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä. Mavaja toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista. Lisäkustannuksista vastaa Tilaaja.

Mikäli tilataan tuotteita, joille Mavaja on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Tilauksen peruuttaminen ennen kuin se on toimitettu

Tilauksen voi peruuttaa, jos sitä ei vielä ole ehditty toimittaa kuljetusfirman haltuun. Tilauksesi voit peruuttaa vastaamalla sähköpostilla tulleeseen tilausvahvistukseen tai soittamalla meille. Mikäli tilaus on ehditty toimittaa, on lähetys palautettava asiakaspalautusohjeiden mukaisesti. Lähettämättämän tilauksen peruutus on maksutonta.

Tilaukseen lisääminen

Mikäli haluat lisätä toimittamattomaan tilaukseen lisää tuoteita, tee uusi tilaus ja valitse toimitustavaksi Nouto. Laita meille viestiä tilausten yhdistämisestä tai soita asiakaspalveluumme.

14 päivän palautusoikeus myyntikelpoisille tuotteille

Myyntikelpoisilla käyttämättömillä tuotteilla, jotka ovat alkuperäispakkauksessaan on 14 päivän palautusoikeus. Eli tuotteen / tuotteiden on oltava siinä kunnossa, kun ne toimitettu. Tuotteeseen saa tutustua samalla tavalla, kun se olisi fyysisessä myymälässä mahdollista.

Palautuksesta on ilmoitettava 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta (pois lukien vastaanottopäivä) ja tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautusajan ja palautuksen toteen näyttämiseksi, on palautuksesta pyydettävä palautuskuitti. Jos kuittia ei ole ja lähetys hukkuu matkalla, emme voi hyvittää palautusta ollenkaan.

Kotimaan palautukset

Palautus on maksullinen ja se maksaa 7,90 € / lähetys. Riippumatto- ja riippukeinutelineiden palautus maksaa 30 €. Hyvitämme 7,90 € tai 30 € vähemmän kuin alkuperäinen kauppahinta toimituskuluineen on ollut.

Huom. Mikäli rahtivapausrajan ylittäneestä tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 80 € lisätään tilaukselle toimituskuluja 7,90 €. Eli käytännössä palautamme 7,90 € vähemmän kuin hyvitettävien tuotteiden arvo on + palautuskulu 7,90 € = 15,80 €.

Palautus ulkomailta Suomeen (maksullinen)

Palautuksesta veloitetaan maksu, ja asiakas vastaa palautukseen liittyvistä kustannuksista. Asiakas voi valita rahtiyhtiön, joka kuljettaa palautuslähetyksen takaisin lähettäjälle (Mavaja verkkokauppa).

Huom. Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta.

Huom. Kasatuilla riippumatto – ja riippukeinutelineillä ei ole palautusoikeutta.

Rajoitukset

Pidätämme oikeuden olla myymättä tuotteita henkilöille, jotka toistuvasti palauttavat tilaamansa tuotteet tai muutoin käyttävät väärin tarjoamiamme palveluita.

Tilaaja vastaa antamansa toimitusosoitteen oikeellisuudesta. Jos tilaat tuotteen toiselle henkilölle, varmistathan, että myös hänen puhelinnumeronsa on oikein.

Jos asiakas ilmoittaa toimitusosoitteensa virheellisesti ja posti tai muu rahdinkuljettaja virheen vuoksi toimitusehtojensa mukaisesti palauttaa lähetyksen lähettäjälle, Mavaja Verkkokauppa veloittaa asiakkaalta postitus- ja rahtikulut käsittelymaksuineen toteutuneiden kustannusten mukaisesti (lähetys ja palautuskulut)

Palauttamisesta ilmoittaminen

Tuotteen palauttamisesta on tehtävä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@mavaja.fi, jonka jälkeen Mavaja lähettää palautusohjeet sähköpostilla. Palautuksesta on aina pyydettävä kuitti, jolla voi osoittaa lähettäneensä tavaran takaisin. Palautus on maksullinen 7,90 € / palautus.

Emme hyvitä asiakkaan itse maksamia palautuskuluja tai lunasta postiennakolla lähetettyjä lähetyksiä.

Noutamattomat tilaukset

Noutamattomista tilauksista, joista ei ole tehty peruutusilmoitusta, perimme, 19.90 € (sis. alv 25,5 %) maksun. Eli hyvitämme 19.90 € vähemmän kuin tilauksen arvo on ollut. Huom. esim. Posti säilyttää paketteja vain 7 päivää, jonka jälkeen ne palautuvat lähettäjälle.

Palautettavan tuotteen pakkaaminen lähetystä varten

Jos mahdollista palauta tuote samassa paketissa, kun olet sen vastaanottanut, älä lähetä tuotetta niin että se on pakattuna vain tuotteen omaan myyntipakkaukseen. Pehmusta lähetyksen sisältö niin, että se ei pääse vaurioitumaan matkalla. Käytä vaikka sanomalehteä tai muuta materiaalia, jos alkuperäisiä pehmikkeitä ei ole saatavilla. Lisää lähetykseen kuitti / tilausvahvistus mikäli se on mahdollista. Jos kuittia tai tilausvahvistusta ei ole saatavilla, kirjoita paperille omat yhteystietosi (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti), palautettavan tuotteen / tuotteiden nimet ja tilausnumerosi, joka löytyy tilausvahvistukseltasi.

Palautetun tuotteen arvo alentunut tai tuote myyntikelvoton

Käsittele palautettavaa tuotetta, alkuperäispakkausta ja muita tuotteen mukana toimitettuja osia tai ohjekirjoja huolellisesti. Jos olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta. Muistathan palauttaa kaikki tuotteen osat, myös käyttöohjeet mahdolliset kaupanpäälliset. Jokainen tapaus käsitellään erikseen ja hyvitys sovitaan tapauskohtaisesti. Eläimen karvoja sisältäviä tuotteita emme ota palautuksena, niiden jälleenmyynti on allergioiden takia mahdotonta. Jos tuote osoittatuu myyntikelvottomaksi ja asiakas haluaa tuotteen itselleen, on hänen vastattava tuotteen uudellenlähetyskuluista.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, sinun on tehtävä uusi tilaus.

Maksun palautus

Mavajan on viivytyksettä tai viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava saadut maksut. Mavajalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu ja sen kunto on varmistettu. Myyntikelvottoman tuotteen maksun palautuksesta sovitaan tapauskohtaisesti.

Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitämme tilauksen toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan, pääsääntöisesti se on Matkahuollon lähipaketti 7,90 €, ellei toimitustavaksi ole valittu edullisempi XXS-paketti. Jos on esimerkiksi valittu lisäpalveluna Matkahuollon kotijakelu paketti, joka on arvoltaan 14,90 € emme hyvitä sitä.

Mikäli rahtivapausrajan ylittäneestä tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 80 € lisätään tilaukselle toimituskuluja 7,90 €. Eli käytännössä palautamme 7,90 € vähemmän kuin hyvitettävien tuotteiden arvo on + palautuskulu 7,90 € = 15,80 €.

Kuljetuksessa rikkoutuneet tuotteet

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, on siitä tehtävä kuljetusliikeelle ja Mavajalle vahinkoilmoitus. Tilaajan on tämän jälkeen oltava yhteydessä asiakaspalveluumme sopiakseen uuden tuotteen toimittamisesta.

Mitä jos meille on käynyt pakkausvirhe?

Jos olemme vahingossa toimittaneet sinulle väärän tuotteen tai jokin tuote on jäänyt uupumaan toimituksesta, olethan meihin yhteydessä, mieluiten sähköpostilla.

Outlet / poistotuotteet ja niiden palautus

Mikäli haluat palauttaa poisto/alennushintaisen tuotteen on palautuksesta aiheutuvat kustannukset maksettava itse. Palautus maksaa 7,90 € / palautus.

Tilauksen sitovuus

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu ensisijaisesti sähköpostitse. Tilaaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Mavaja on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.

Tilaajalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun tilaajalle on toimitettu seurantatunnus tai hänelle on lähetetty ilmoitus toimituksesta sähköpostilla.

Hinnat

Voimassa oleva hinta on hinta, joka on Mavajan verkkokaupassa osoitteessa www.mavaja.fi. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR). Mavaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, esim. tilanteessa, jos kaupassa on ollut selkeästi väärä hinta tai vaikka nolla hintainen tuote. Tällöin Mavajalla on oikeus perua koko tilaus.

Tilaukseen lisätään käsittely ja toimituskulut, jos tilauksen arvo on alle 80 €. Käsittely ja toimituskuluja Mavaja perii 7,90 € / lähetys tai valitsemasi toimitustavan hinnan. Palautus maksaa 7,90 € / palautus.

Jonotuslista

Jos asetut jonotuslistalle tallentuu sähköpostiosoitteesi automaattisesti rekisteriin. Ohjelma luo sinulle automaattisesti käyttäjätunnuksen ja salasana ja saat meiltä sähköpostin asiasta. Heti kun tuotetta saapuu varastoon lähettää ohjelma automaattisesti jokaiselle kyseisen tuotteen jonotuslistalla olevalle henkilölle sähköpostin.

HUOM, jonotuslistalle liittyminen ei tarkoita sitä, että tuotteen voi ostaa siihen hintaan, joka on ollut näkyvillä jonoon liittymisajankohtana. Eli jos tuote on ollut tarjouksessa kun olet asettunut jonotuslistalle, ei se takaa sitä, että tuote on yhä tarjoushintaan ostettavissa, kun sitä seuraavan kerran saapuu varastoon.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Ylivoimainen este (Force majeure)

Mavaja ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Mavajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten lakosta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Mavajan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Reklamaatiot

Jos tuotteessa ilmenee vikaa tai se ei toimi niin kuin sen pitäisi, olet oikeutettu reklamoimaan tuotteesta.

Huomioithan, että takuu ei koske normaalia kulumista ja tuotteen väärinkäyttöä. Myöskään ylikuumenneet tai auringon haurastuttamat tuotteet eivät kuulu takuun piiriin. Esimerkiksi jos työnnät riippumaton verkonlevityskepit tai teltan kaaret pussiin viimeisenä ja kankaisiin tulee repeämä, ei tämä ole reklamaatioon oikeuttava vika. Tai jos pakettia avatessa viillät tuotteen rikki, ei sekään ole takuuasia.

Ole meihin yhteydessä mieluiten sähköpostilla, toki soittaakin saa, mutta tulemme hyvin suurella todennäköisyydellä pyytämään sinulta kuvia / kirjallista selvitystä ilmenneestä viasta. Selvitellään ensin asioita kirjallisesti ennen kuin pyydämme palauttamaan tuotteen tarkasteltavaksi.

Takuuasioissa noudatetaan kuluttajansuojalakia ja toki käytämme myös omaa maalaisjärkeä. Pääpiirteittäin ensisijaisesti velvollisuutenamme on korjata / korjauttaa tuote, jos se vain on mahdollista. Jos korjaaminen ei ole mahdollista, on asiakkaalla mahdollisuus saada uusi tuote tilalle tai vaihtoehtona on myös tuotteen hinnan palautus.

Huom, kun lähetät meille reklamoitavan tuotteen, on sen oltava puhdas ja kuiva.

Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.